Frissítve: 2017 Apr 26. 07:09
A+ A A-

Jelentős tananyag-fejlesztési program az egri főiskolán

Olyan új szakmai és módszertani kompetenciákkal gazdagodott az Eszterházy Károly Főiskola, amelyek Egerben hosszabb távon is biztosítani tudják az oktatási és kutatási tevékenységek fenntarthatóságát.

Olyan új szakmai és módszertani kompetenciákkal gazdagodott az Eszterházy Károly Főiskola, amelyek Egerben hosszabb távon is biztosítani tudják az oktatási és kutatási tevékenységek fenntarthatóságát.

USZT_logo_big_P368Magyarország fejlesztési terveiben kiemelt helyet foglal el a társadalmi megújulás. Ennek egyik kulcsa egy olyan sokrétű és versenyképes felsőoktatás, amely egyaránt alkalmassá teszi a benne tanulókat a munkaerőpiacon, illetve a tudományos pályán való sikeres szereplésre is. Ez ugyanakkor elképzelhetetlen a felsőoktatásban dolgozók továbbképzése (élethosszig tartó tanulás) és az alkalmazott tananyagok állandó korszerűsítése nélkül.

Az Eszterházy Károly Főiskola – küldetéséből fakadóan – sokoldalúan részt vesz az ország és különösen az Észak-magyarországi régió fejlesztésében, de természetesen leginkább az emberi erőforrások minőségének emelése az egyik legfontosabb feladata.

Ebben az évben, január végén zárult az Eszterházy Károly Főiskola TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0038 számú, „Alkalmazható természettudományok oktatása a Tudásalapú Társadalomban” elnevezésű projektje. A program az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg a 2012. március 1. – 2014. január 1. közötti időszakban. Az intézmény által elnyert támogatás összege:126 893 875 Ft volt.

A projekt eredményeként egyebek közt 25 magyar és 27 angol nyelvű lektorált tananyag is elkészült, amelyek elektronikus tartalomként a széles nyilvánosság számára is elérhetők lesznek az Internetes Tankönyvtár portálon. Ezek a Bologna-konform elektronikus tananyagok közvetlenül az Eszterházy Károly Főiskola Programtervező informatikus BSc, Geográfus MSc (Erőforrás és kockázatelemző szakirány és Régiómenedzser szakirány) és Gyógynövénytermesztő felsőfokú szakképzési szakjaihoz, illetve tantárgyaihoz kapcsolódnak.

A projekt lehetővé tette olyan – Magyarországon hiánypótló jellegű – külföldi szakirodalmak adaptációját, amelyek jelentősen segítik az érintett szakterületek továbbfejlődését. Ezek az anyagok a Műszaki Tankönyvkiadó segítségével születtek meg (Bioenergia fejlesztés, Gyógyító és mérgező növények, SQL antipatternek).

Az intézmény érintett kollégái angol szaknyelvi képzéseken vettek részt, ahol fejlesztették verbális és írásos angol nyelvi képességeiket, ezáltal könnyebben vehették át a szakterületükre vonatkozó legmodernebb külföldi irodalmakat, illetve írhatták meg saját angol nyelvű jegyzeteiket is. A periódusban a pályázat támogatásával az EKF külső kapcsolatai is bővültek, hiszen az elkészült tananyagokat kollégáink bemutatták több külföldi felsőoktatási intézményben (Csehország, Finnország, Norvégia, Románia, Szlovákia) is.

A projekt hatására várhatóan bővül a főiskola képzési kínálata olyan szakokkal, amelyek versenyképes végzettséghez juttathatják a hallgatókat, illetve akár külföldi diákok számára is vonzerőt jelenthetnek.

A megvalósításban az intézmény tovább építette eddig is kiváló partneri kapcsolatait a Műszaki Tankönyvkiadóval (adaptáció, idegen nyelvű tananyagok lektorálása), az MTA Földrajztudományi Kutatóintézettel (tananyagok lektorálása, szakmai tanácsadás) és a Magyar Tartalomipari Szövetséggel (szakmai tanácsadás, szakértői tevékenység).

Infoblokk3_ESZA_egyes

A projekt eredményeképpen olyan új szakmai és módszertani kompetenciákkal gazdagodott az Eszterházy Károly Főiskola, amelyek – a partnerekkel való együttműködéssel együtt – hosszabb távon biztosítani tudják az oktatási és kutatási tevékenységek fenntarthatóságát. A kidolgozott tananyagok már most beépültek az intézményben folyó képzésekbe, így hozzájárultak a főiskolán folyó minőségi tudásátadás fejlesztéséhez.{jcomments off}

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.